icon-phone arrow icon-search mail pinterest google-plus facebook instagram twitter youtube linkedin icon-share icon-close icon-whatsapp
Manager Finance & Control

Manager Finance & Control

Denk jij organisatie breed?

Zie en begrijp je de relatie tussen zorgfinanciering en wet en regelgeving?

Ben je pro-actief en ondernemend?

Geef je gevraagd en ongevraagd advies?

Haal je het beste uit jezelf?

Dan ga je een glanzende carrière tegemoet als manager Finance & Control bij de ZorgZaak.
Voor ons hoofdkantoor in Hoogeveen zijn wij per direct op zoek naar een:

Manager Finance & Control
32 – 36 uur per week

Wij zijn De Zorgzaak. Op basis van onze 4 pijlers, gezondheid, gastvrijheid, groei en gemak (techniek), verlenen wij onze zorg bij mensen thuis en in onze woonlocaties. Dat doen we in de provincies Groningen, Drenthe en Overijssel. Samen met zo’n 500 collega’s maken we iedere dag het verschil in het leven van onze cliënten.

Functieomschrijving
Als Manager Finance en Control ben je de rechterhand en business partner van en voor de Bestuurder. Jouw werkzaamheden bestaan vooral uit het gevraagd en ongevraagd adviseren op tal van bedrijfseconomische gebieden, je voelt risico’s haarfijn aan en maakt adequate risicoanalyses, je zorgt voor doordachte businesscases, je hebt visie op hoe de informatievoorziening en procesbeheersing te optimaliseren. Kortom je bent verantwoordelijk voor een goed functionerende en correcte boekhouding. Daarnaast denk je mee over het toekomstbestendig houden van de organisatie in een snel veranderde omgeving door het (mede) opstellen van het planning- en control beleid. Ook begrijp je de relatie tussen de zorgfinanciering, de wet- en regelgeving en de feitelijke zorg.

Je bent een stevige gesprekspartner voor de Bestuurder en de Raad van commissarissen bij de ontwikkeling, implementatie en uitvoering van een bedrijfseconomisch beleid met één of enkele financieringsstro(o)men. Daarnaast ben je sparringpartner voor het management team en de leidinggevenden van de locaties waar het gaat om begroting en budgetten. Je onderhoud goede contacten met externe stakeholders.

Situatieschets

  • Voor je team (ca 2 fte) ben je een coachend, verbindend en dienend leider. Met jouw inhoudelijke expertise geef je richting aan de afdeling FA en zorg je voor een professionele dienstverlening;
  • Je verricht onderzoek, analyseert en verwerkt onderzoeksgegevens tot beleidsinformatie en beleidsvoorstellen op strategisch niveau en doet voorstellen voor implementatie;
  • Bij je werkzaamheden hoort het begeleiden van jaarlijkse begrotingstraject en het mede opstellen van de meerjarenbegroting;
  • Je treedt op als projectleider bij projecten en veranderingsprocessen met betrekking tot bedrijfseconomisch beleid en de verbetering van financiële dienstverlening;
  • Namens de organisatie voer je binnen gestelde kaders extern overleg en/of onderhandelingen met externe stakeholders.

Opdrachten voor de komende tijd

  • Het bestendigen van zaken die goed lopen en tegelijkertijd het verder ontwikkelen van de processen en de medewerkers nog meer in hun kracht zetten;
  • Doorvoeren van veranderingen die leiden tot een verdere professionalisering en efficiency van de financiële stromen.


Wat vragen wij van jou?

  • Een stevige persoonlijkheid met een positief kritische houding;
  • HBO werk- en denkniveau met een relevante financieel-economische afgeronde opleiding;
  • Gevoel voor de complexe relatie tussen financiering aan de ene kant en zorgverlening aan de andere kant;
  • Creatief en initiatiefrijk bij het bedenken van oplossingen, in staat zijn om buiten de gebruikelijke kaders te denken;
  • Naast een analytische en zakelijke opstelling vragen wij nadrukkelijk een mensgerichte houding;
  • Kennis van veranderingen en ontwikkelingen binnen een organisatie, relevante wet- en regelgeving voor de financiering van de zorg kent geen geheimen voor je en je kunt werken volgens de governance code in de zorg;
  • Organisatie-sensitief;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Grote mate van zelfstandigheid, accuratesse, proactieve houding;
  • Je bent integer en betrouwbaar.

Wat vinden we fijn?

  • Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie binnen de zorg;
  • Ervaring met QlikSense, Afas en Nedap.

Wij krijg je van ons?

  • Een fijne werkplek met veel dynamiek en uitdaging;
  • Een team waarin hard weken afgewisseld wordt met plezier;
  • Alle ruimte voor eigen initiatief;
  • Een vaste aanstelling;
  • Een contract voor 32 – 36 uur per week;
  • Een marktconform salaris (FWG 65 ) volgens CAO VVT met bijbehorende emolumenten;
  • Toegang tot opleidingsplatform Groei;
  • Smartphone en laptop of tablet;
  • Veel (werk)plezier

Interesse?
Vul dan het online sollicitatieformulier in! Als je vragen hebt over de procedure of de vacature neem dan contact op met HR Adviseur Gretha van Vliet 06-58811906

Bericht voor recruiters en headhunters: We begrijpen dat je voor deze vacature kandidaten wilt zoeken, maar we houden werving & selectie in eigen hand.

Altijd op de hoogte blijven? Volg ons online

Adres

Duymaer van Twistweg 8
7909 CB Hoogeveen

Heeft u zorg nodig?

Bel 0528 - 341 965